Uwaga. Wszystkie 7 zdjęć można skalować, klikając w nie
MULTIGLAS Warszawa Wola, ul. Syreny 14
tel. 22⋅632⋅38⋅15 602⋅265⋅043
tel. 22⋅631⋅55⋅61 602⋅212⋅211
Zapraszamy: pon.-pt. 700-1700, sob. dyżury
Lampy przednie współczesnych samochodów (reflektory) to coraz bardziej złożony podzespół części optycznych, elektrycznych i mechanicznych, niezbędny do bezpiecznej i komfortowej jazdy.
Czynnościami wykonywanymi przez nas przy regeneracji lamp są: polerowanie klosza lampy, rozklejenie lampy, czyszczenie wnętrza, regeneracja odbłyśników, wymiana żarówek, naprawa regulatorów poziomowania oraz naprawa lub odtworzenie instalacji elektrycznej lampy. Czasami naprawie lub wymianie mogą podlegać: silniczki poziomowania (silniczki reflektorów), układy skrętne soczewek, moduły LED świateł dziennych, przetwornice ksenonowe (xenonowe), moduły skrętu oraz sterowniki zespolone.
Zdjęcie przedstawia reflektor samochodowy po oczyszczeniu i regeneracji elementów, przygotowany do zespolenia.
Reflektor samochodowy podczas eksploatacji ulega zużyciu. Efektem tego jest osłabienie strumienia światła emitowanego oraz zmiana jego parametrów geometrycznych (zanik lub rozmycie granicy światła i cienia).
Głównymi przyczynami tego zjawiska są:
— zmatowienie i utlenienie poliwęglanu na zewnętrznej powierzchni klosza
— zabrudzenia wnętrza reflektora spowodowane przez nieszczelności lub przez źle działający system wentylacyjno-odpowietrzający - na 2 zdjęciach lamp MB 211 widać odpowiednio: błoto wewnątrz reflektora i kurz wewnątrz klosza lampy.
Kurz zasysany do wnętrza reflektora osiada na elementach optycznych takich jak:
— wewnętrzna strona klosza,
— odbłyśniki główne i odbłyśniki soczewkowe,
— płaska i wypukła strona soczewki.
Drobny pył tworzy na nich bariery dla swobodnego przechodzenia promieni świetlnych - problem ten poglądowo ilustrują zdjęcia soczewek reflektorów zakurzonych od wewnątrz i wyczyszczonych połowicznie.
Wilgoć przedostająca się do wnętrza nieszczelnego reflektora sprzyja przyklejaniu się kurzu oraz tworzeniu powłok, szczególnie na rozgrzanych elementach optycznych. Poza tym jest przyczyną degradacji powłok odbijających światło na odbłyśnikach.
Jako serwis oświetlenia samochodowego od lat kilkunastu zajmujący się regeneracją reflektorów stosujemy różne zabiegi prowadzące do przywrócenia ich pierwotnej jakości. W pełni cel ten osiągamy stosując łącznie trzy metody:
• Polerowanie zewnętrznej części klosza - polerujemy także szklane klosze reflektorów - foto niżej.
• Czyszczenie z kurzu elementów optycznych reflektora - najczęściej wymaga rozklejenia reflektora / lampy
• Regeneracja odbłyśników poprzez metalizację próżniową.
W reflektorach wymieniamy też instalacje elektryczne, gdyż te na ogół źle znoszą próbę czasu. Dla przykładu - pełna regeneracja lamp przednich BMW serii 8 (850i E31), rocznik 1995 przedstawiona jest na naszym Facebooku. Zregenerowane zostały tu zespoły soczewek mijania w obu lampach - patrz post na FB i 7 zdjęć:
W przypadku niektórych modeli aut możliwe jest dorobienie brakujących uchwytów reflektorów.
Polerowanie zewnętrznej powierzchni reflektorów poliwęglanowych i szklanych opisuje inna strona więcej info
Na stronie głównej jest nasza PEŁNA OFERTA.
Dokładne położenie firmy na terenie dawnej bazy PKS pokazują:
a) szkic sytuacyjny poniżej,
b) przydatna mapa własna Google udostępniona na stronie DOJAZD.